Redaktoriaus pastaba: Tai labai atidėtas straipsnis, įvertinantis vieną iš teigiamos psichologijos srities įkūrėjų. Mihaly Csikszentmihalyi mirė 2021 m. Spalio 20 d., Būdamas 87 metų, pasiūlė ir išbandė daugelį šios srities idėjų, ypač srauto koncepcijos.
Pamokos, kaip tapti mokslininku iš Mihaly Csikszentmihalyi
Per laboratorijos diskusiją apie žmogaus raidą mano kolega grad studentas paklausė: „Kaip (tiksliai) siekia apibrėžti aukštyn?“ Nepraėjus ritmui, mūsų patarėjas sušuko „kad norite paimti liftą“.
Mihály Csíkszentmihályi visada šaudė iš vienkartinių įdėklų, net kai jis man nešvariai atrodė mano paties punnery (tikriausiai todėl, kad norint žinoti puną reikia pun).
Mike’as niekada nebuvo didelis dėl formalumų, todėl visi, kurie jį pažinojo, pavadino jį „Mike“. Tačiau jis taip pat gerbė, kad mano kultūrinė aplinka neleido man būti pirmojo vardu su savo patarėju, kol baigiau daktaro laipsnį. Šis neformalumo ir kitų kultūriškai įkvėpto formalumo priėmimas buvo viena iš daugelio puikių savybių, kuriomis aš žavėjausi „Dr Csíkszentmihályi“, kaip aš jį vadinau, ir jo sugebėjimo naršyti po šį įvairialypį, sudėtingą pasaulį. Diplomato sūnus Mike’as užaugo giliai supratęs heterodoksijos principus. Jis gyveno per visą savo karjerą.
Kurią idėją, jūsų manymu, teisinga?
Pirmieji mano, kaip doktoranto studento metai, metai buvo mano, kaip tyrėjo, buvo septintasis, todėl man nebuvo nepažįstama akademinės politikos neaiškumų, kai pradėjau kurti savarankiškų tyrimų idėjas, kurios papildytų mano pareigas dėl dotacijų finansuojamų laboratorijos projektų. I met with Mike and Jeanne Nakamura (Mike’s doctoral student many years prior, a co-founder of the lab at Claremont, and jointly my advisor) for coffee, and carefully laid out a set of theories I had been developing to analyze something called Mikroflolis Tai pasirodė tik keliuose skirtinguose leidiniuose. Buvo trys galimi maršrutai, kuriuos galėjau pasirinkti šiam projektui, tačiau buvau šiek tiek atsargus dėl vieno iš jų, nes jis akivaizdžiai nesutiko su kai kuriais ankstesniais Mike’o darbais šia tema ir turėjau galimybę užginčyti pagrindinius jo teorijų principus.
Taigi, aš atsargiai pateikiau teoriją su daugybe įspėjimų, įskaitant ją kaip vieną iš daugelio galimų maršrutų. Mike’as ir Jeanne pastebėjo, ką aš darau, ir po to vykusioje diskusijoje paaiškėjo, kad man rūpi užmegzti kojų pirštus, būti nepagarbu, ginčijant ankstesnį mano patarėjo darbą ir pan.
Tačiau Mike’as domėjosi tik vienu dalyku: „Kuris (teorija), jūsų manymu, teisinga?“
Aš droviai prisipažinau, kad maniau, kad prieštaringasis yra teisingas, o Mike’as ir Jeanne’as iškart paskatino mane dirbti su tuo, pažadėdamas jų pastangas padėti man įgyvendinti šią idėją, net jei manyse, kad tai prieštarauja praeities išvadoms.
Negalima per daug prisirišti prie savo idėjų
Nesvarbu, koks buvo nusistovėjęs Mike’o darbas, ir nesvarbu, kiek įrodymų buvo, visada buvo daug vietos jam klysti dėl dalykų. Jis visada vertino skirtumus ir paskatino mane būti nepriklausomu mąstytoju, net jei tai reiškė, kad kanonas buvo sutramdytas. Tiesą sakant, jis nuėjo taip toli, kad vieną kartą mane sukrėtė, kad buvo per daug dogmatiškas Jo paties teorija. Buvau apstulbusi, nes niekada nemačiau mokslininko taip nuolankiai apie savo darbą, kad jis neleis žmonėms prisirišti prie jo teorijų. Tačiau jo prisipažinimas liko su manimi per visą mano tyrimų karjerą, primindamas, kad niekada nesigilinau į idėją, kad nenoriu žiūrėti alternatyvų.

Mihaly csikszentmihaly
Mike’as sustiprino šį mokymą per daugybę skirtingų diskusijų apie srauto, kūrybiškumo ir žmogaus vystymosi tyrimus. Prisimenu daugybę diskusijų, kai vienas iš mūsų pabrėžė, kad prieštaravo nusistovėjusiam požiūriui, ir kai aš atkreipiau dėmesį į tai, kad mes iš tikrųjų prieštaraujame ankstesniam dalykui Taigi Praėjusiais metais! “
Idėjos keičiasi laikui bėgant
Vien todėl, kad jis dešimtmečius laikėsi tam tikro požiūrio, dar nereiškė, kad jis tai laikysis amžinai, ir jis kelis kartus pademonstravo, kad skaityti savo leidinius yra panašiai kaip pamatyti jo proto momentą. Jis atrodė fiksuotas tik dėl terpės. Tai buvo nuolatinis priminimas niekada neleisti mano mąstymui sustingti ir žiūrėti į savo leidinius kaip į akimirkos supratimą. Ši pamoka liko su manimi, kai aš kovojau su neišvengiamu apgavikų sindromu, būdama mokslininku, ir padėjau man užrašyti savo darbą, net kai žinojau, kad jis visiškai neatspindi mano supratimo apie tai, ką atradau.
Pažvelkite į idėjų pasaulį
Tikrai dialektiniu būdu Mike’as taip pat gana vertino savo studentų reikalavimus, nuolat pastūmėjo mus padaryti geriau ir būti geresni, tačiau visada tokiu subtiliu, švelniu būdu, kad jis turėjo tiek su žmonėmis, tiek su žodžiais. Jis norėjo, kad mes peržengtume savo mąstymo ribas, kurios dažnai reiškė gręžimą į pirmuosius principus ir taip pat traktuoti netaikomą idėją kaip per daug šventą, kad paneigtume ar vystytis. Pagarbus nesutarimas buvo būtinas tiek seminaruose, tiek laboratorijoje, kaip ir analizė (ne, tikrina!) Kelios susidomėjimo klausimo pusės. Mes tikėjomės, kad pasinaudos išorės įtaka, kad mūsų darbas buvo informuotas ne tik su kanoniniais šaltiniais, bet ir apie visų idėjų pasaulį. Jis skatino mus visada ieškoti daugiau analogų ir pasiekti gilesnį supratimo lygį.
Smagiai

Žinoma, buvo smagu. Mums niekada nebuvo leista būti tokia prakeikta rimta, kad mes gerai praleidome laiką, todėl tikriausiai Mike’as atsitiktinai pažvelgė į mano kelią į laboratorijos susitikimą, linktelėjo link sojos riešutų, iš kurių aš užkandžiavau, krepšį ir paklausė: „Ar tas paukščių sėklas?“
Nuorodos
Csikszentmihalyi, M. (2004). Srautas, laimės paslaptis. Tedas.
Siekimas aukštyn: Wollack, S., Goodale, JG, Wijting, JP ir Smith, PC (1971). Darbo vertybių tyrimo plėtra. Taikomosios psichologijos žurnalas55, 331–338.
Pirmasis pagrindinis „Microflow“ paminėjimas po 1975 m: Nakamura, J., & Csikszentmihalyi, M. (2002, 2005). Srauto koncepcija. Cr Snyder & SJ Lopez, Teigiamos psichologijos vadovasp. 89-105.
Mano disertacija apie mikroflouką: Davis, OC (2010). Laukimo laiko naudojimas: link mikroflow teorijos. (Daktaro disertacija, Claremont absolventas, 2010 m.). Disertacija Abstracts International, 72, 1.
Nuoroda į dialektiką: Csikszentmihalyi, M. (1996). Kūrybiškumas: srautas ir atradimo bei išradimo psichologija. Niujorkas: „Harperperennial“.
Vaizdo kreditai
Mihaly Csikszentmihalyi nuotrauka, paskelbta kaip duoklė jam Liepsna, Claremont absolvento universiteto žurnalas: Mihaly Csikszentmihalyi, teigiama psichologija, „Tėvas“, „Srauto tėvas“
Mihaly Csikszentmihaly nuotrauka iš Claremont absolvento duoklės, Mihaly Csikszentmihalyi: Flow Tėvas.
Davido Kovalenko paukščių ir paukščių sėklų nuotrauka apie „Unsplash“