12 Psichologinio kapitalo ugdymo pranašumų ir pavyzdžių
Psichologinis kapitalas sulaukė daug tyrimų dėmesio. Tyrimuose nustatyta įvairių PSYCAP intervencijų, ypač darbo vietoje, nauda (Lupșa ir kt., 2019; Luthans ir Youssef-Morgan, 2017; Avey ir kt., 2008).
- Sustiprinta savijauta
Patobulintas pasitenkinimas gyvenimu ir išsipildymas - Patobulintas našumas
Padidėjęs užduoties sėkmė ir padidintas darbo atlikimas, potencialiai pagerinti kritinius organizacinius rezultatus - Padidėjęs atsparumas
Patobulintas sugebėjimas atsitraukti nuo nesėkmių ir geriau valdyti stresą - Padidino optimizmą ir viltį
Pozityvesnis vaizdas apie būsimus rezultatus ir pasirengimas sutikti, kad greičiausiai įvyks gerų dalykų - Aukštesnis savęs efektyvumas
Padidintas savęs įsitikinimas asmens sugebėjimu sėkmingai vykdyti užduotis ir pasiekti tikslus - Patobulintas požiūris
Teigiamas požiūris į darbo vietą (arba švietimas, santykiai ir kt - Sumažinta neigiama perspektyva
Mažesnis cinizmo, nerimo ir darbo vietos streso lygis - Labiau teigiamas elgesys
Padidėjęs pageidautinas elgesys, pavyzdžiui, patobulintas organizacinis pilietybė, pagalba kitiems ir skatinant organizaciją, tuo pačiu sumažinus deviantinį elgesį, pavyzdžiui, lėtinį pravaikštą ir skleidžiant gandus
Psichologinio kapitalo intervencijų, iš kurių daugelis yra orientuoti į darbo vietą, pavyzdžiai (Luthans ir Youssef-Morgan, 2017):
- Trumpų, sutelktų treniruočių sesijų teikimas
Dviejų iki trijų valandų treniruočių intervencijų atlikimas tikslų nustatymui, kelio generavimui ir psichinėms repeticijoms - Teigiamo organizacinio elgesio skatinimas
Komunikuoti organizacijos vertybes ir siūlyti gaires apie numatomą elgesį - Periodinio koučingo teikimas
Siūlo nuolatinį instruktavimą ir mentorių palaikymą darbuotojų gerovei ir asmeniniam tobulėjimui bei padėti jiems spręsti iššūkius - Siūlo sveikatos ir sveikatingumo programas
Praktinių fizinės ir psichinės sveikatos programų, skatinančių gerą miegą, reguliarias pertraukas ir sveikos mitybos įpročius, įgyvendinimas
Kaip išnaudoti vidinio herojaus galimybes treniruotėse ir terapijoje
Nors psichologinio kapitalo koncepcija yra plačiai skatinama darbo vietoje, ji yra vienodai vertinga kitur, įskaitant sportą ir terapiją (Luthans ir kt., 2015).
Teigiamas psichologas Johnas Yeageris ir sporto treneris Jonas Cunha (2021 m.) Siūlo keletą galingų požiūrių, leidžiančių sustiprinti „Psycap“ ir išnaudoti herojaus potencialą bet kurioje aplinkoje, atsižvelgiant į klientus, studentus ir kolegas.
Mokytis pasitikėjimo
Pasitikėjimas visą laiką nėra pastovus; Tai sklinda ir teka. Klientams gali būti padedama sąmoningai ugdyti pasitikėjimą savimi ir pripažinti, kad jie gali gerai veikti net tada, kai to trūksta (Yeager & Cunha, 2021).
Vienas geriausių pasitikėjimo stiprinimo būdų yra sudėti asmenis į situacijas, turinčias pagrįstą sėkmės tikimybę laikui bėgant. Mes galime nustatyti realistiškus ir energingus tikslus ir suskaidyti juos į valdomus ir pasiekiamus gabaliukus. Sėkmė švenčiama, kai jie pasiekia kiekvieną etapą.
Modeliavimas
Klientai gali būti skatinami atpažinti teigiamą kitų elgesį. Naudodamiesi praktika, jie gali būti mokomi nustatyti ir modeliuoti aplinkinių elgesį, kuris demonstruoja atsparumą, pasitikėjimą savimi, viltį ir optimizmą (Yeager & Cunha, 2021; Lupșa ir kt., 2019).
Asmenys netgi gali išmokti naudoti savo ankstesnius pačius kaip teigiamus pavyzdžius. Jie gali būti skatinami apmąstyti laikus, kai jie parodė herojaus mąstyseną, įveikdami kliūtis pakeliui.
Kelių kelių kūrimas
Kai nustatysime aiškų ir tikrovišką tikslą, turime nustatyti kelis kelius, kurie pasiekia teigiamą rezultatą. Klientai išmoksta tikėtis, kad net ir susidūrę su kliūtimis, jie turi įrankius, strategijas ir palaikymą, kad siektų sėkmės link (Yeager & Cunha, 2021; Clough ir kt., 2021).
Proceso tikslai, kuriuose pagrindinis dėmesys skiriamas konkrečiems veiksmams, elgesiui ir strategijoms, yra naudingi siekiant norimo rezultato.
Treniruotės optimizmas
Optimizmas yra galinga priemonė, leidžianti kelti ir išlaisvinti realų potencialą. Treneriai ir terapeutai gali padėti klientams sukurti optimistiškesnius aiškinamuosius stilius, atsižvelgdami į šiuos tris klausimus (Yeager & Cunha, 2021).
Ar manote, kad šis iššūkis ar sunkumai yra laikini, ar jis tęsis amžinai?
Ar tai daro įtaką kiekvienam aspektui, ar tik maža jūsų gyvenimo dalis?
Ar dėl įvykio kaltinate save ar kitus?
Kai klientai sužino, kad paprastai blogi dalykai trunka amžinai, nedaro įtakos kiekvienam savo gyvenimo aspektui ir juose yra aspektų, kuriuos jie gali ir negali kontroliuoti, jie pasirenka realistiškesnį optimizmą (Yeager & Cunha, 2021).