Tweens, socialinė žiniasklaida ir kultūrinis mokymasis



Faktai šiuo metu yra gerai žinomi (Haidt, 2024):

  1. Nuo 2010 m. Daugybė amerikiečių paauglių pirko išmaniuosius telefonus ir atidarė socialinės žiniasklaidos paskyras.
  2. Nuo 2010 m. Amerikos paauglių nerimo, depresijos ir savižudybės rodikliai išaugo daugiau nei dvigubai.
  3. Prastos psichinės sveikatos rodikliai yra didžiausi paaugliams mergaitėms, kurios yra sunkūs socialinės žiniasklaidos vartotojai (daugiau nei keturias valandas per dieną).

Kodėl paaugliai labiau nei maži vaikai ir vyresni suaugusieji turi neigiamai paveikti stiprios socialinės žiniasklaidos naudojimo? Atsakymai nėra paprasti, tačiau viena paaiškinimo dalis apima socialinių palyginimų tikimybę.

Labiau nei jų jaunesni ir vyresni kolegos, paaugliai dažnai vertina sprendimus apie save-jų intelektą, patrauklumą ir socialinę vertę-remdamiesi tuo, kaip jie lyginami su kitais, ypač tų pačių amžiaus amžiaus bendraamžiais. Socialinės žiniasklaidos platformos, tokios kaip „Instagram“ ir „Tiktok“, bombarduoja paauglius su vaizdais ir pranešimais, kurie gali lengvai jaustis netinkamais ar nepopuliariomis.

Jautrus sociokultūrinio mokymosi laikotarpis

Tačiau yra dar viena istorijos dalis, į kurią dažnai nepastebima. Atrodo, kad žmonėms yra „jautrus laikotarpis“ sociokultūriniam mokymuisi. Jautrus laikotarpis yra laikas, per kurį lengva įgyti naują įgūdį ar išmokti naują informaciją. Kalbos mokymasis tarp mažų vaikų yra vienas gerai žinomas pavyzdys.

Anot japonų antropologo Yasuko Minoura (1992), jautrus kultūrinio mokymosi laikotarpis atsiranda nuo 9 iki 14 metų, o tai apytiksliai atitinka brendimo (ypač mergaičių) laiką ir „Tween“ prasmę tarp metų tarp metų. būti vaiku ir būti paaugliu.

Minoura studijavo japonų verslininkų vaikus, kuriuos savo įmonės atsiuntė gyventi ir dirbti Kalifornijoje kelerius metus. Vaikai, gyvenę Kalifornijoje nuo 9 iki 14 metų, atvyko į „jaustis amerikiečiams“, o vėliau, kai jie grįžo į Japoniją, stengėsi jaustis visiškai japoniškai. Vaikai, gyvenę Kalifornijoje, būdami jaunesni nei 8 metų ar vyresni nei 15 metų, niekada nesijautė amerikiečiai. Šie vaikai gyveno Japonijoje jautriu kultūrinio mokymosi laikotarpiu. Dėl to jie jautėsi japoniškai.

Šiuo jautriu laikotarpiu dvyniai yra kaip kempinės. Jie sugeria kultūrinę informaciją ir socialines normas apie tai, kas svarbu, kas svarbu, kaip užsidirbti atlygį ir išvengti bausmių bei kaip prisistatyti kitiems.

Dviejų rūšių socialinis mokymasis

Kaip ir visiems socialiniams besimokantiesiems, „Tweens“ didelę įtaką daro tai, ką daro kiti žmonės. (Tai vadinama atitikties šališkumu.) Mūsų evoliucinėje praeityje tai, ką padarė dauguma kitų žmonių, buvo saugi ir veiksminga strategija įvairiose vietose.

Tweens taip pat linkę mėgdžioti ar kopijuoti asmenis, kurių visi kiti ieško. (Tai vadinama prestižo šališkumu.) Vienas iš geriausių būdų, kaip ką nors gerai pasijusti, pavyzdžiui, pamėgdžiojant kanoją, yra imituoti ekspertą. Bet kaip jūs galite įvertinti patirtį, jei esate naujokas? Na, jūs galite leisti kitiems tai padaryti už jus. Jei visi sako, kad Bette yra geriausias irkluotojas vasaros stovykloje, tada prasminga atidžiai žiūrėti (prestižinį) Bette ir daryti tai, ką ji daro.

Kenksmingas socialinių influencerių poveikis

Socialinės žiniasklaidos platformos, tokios kaip „Facebook“, „Instagram“, „YouTube“ ir „Tiktok“, labai lengva nustatyti, kas yra populiarus ir kuris yra prestižinis. Tiesiog suskaičiuokite simpatijų, pasekėjų ir akcijų skaičių. Mes vadiname šiuos žmones „influenceriais“, nes dėl atitikties šališkumo ir prestižo šališkumo jie iš tikrųjų daro formą ir vadovauja dešimčių tūkstančių žmonių požiūriui, įsitikinimams ir elgesiui.

Deja, daugelis influencerių (kaip sakoma sakant) yra tik garsūs kaip garsūs. Jie turi mažai tikrų žinių ar žinių, ne tik pritraukdami žiūrovus ir mėgstamus. Ir vienas geriausių būdų gauti vaizdus ir mėgstamus dalykus yra padaryti ar pasakyti ką nors ekstremalaus. Darant tai, ką daro įtakos dalyviai, arba tiki tuo, ką jie sako, paprastai nėra geros psichinės sveikatos receptas.

Savo puikioje 2024 m. Knygoje Nerimo kartaSocialinis psichologas Jonathanas Haidtas apibūdina socialinės žiniasklaidos poveikį kultūriniam mokymuisi: „Bet kuris vaikas, kuris savo jautrią laikotarpį praleidžia kaip sunkus socialinės žiniasklaidos vartotojas, formuos tų svetainių kultūros. Tai gali paaiškinti, kodėl „Gen Z“ psichinės sveikatos rezultatai yra daug blogesni nei tūkstantmečiai: „Gen Z“ buvo pirmoji karta, išgyvenusi brendimą ir jautrus kultūrinio mokymosi laikotarpis išmaniestuose telefonuose “(Haidt, 2024).



Source link

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -